Péter évek óta üzemeltette a „Kuckó” nevű kávézóját a belváros szélén, de az utóbbi időben egyre kevesebb vendég tért be. A konkurencia nőtt, és Péter rájött, hogy ha nem változtat, talán bezárhat. Egyik este, miközben a számlákat böngészte, eszébe jutott, hogy talán egy „egyszerű honlap készítés” segíthetne fellendíteni a forgalmat. A neten keresgélve rábukkant egy cikkre, amely pontosan az ő helyzetét tárgyalta: kisvállalkozások számára ajánlott weboldalakat listázott. Ott találta meg őket – a Squarespace és a WordPress nevű platformokat, amelyekkel akár egyedül is felépíthetett volna egy profi oldalt. Péter úgy döntött, hogy megkockáztatja.
A kezdet nehézkes volt. Péternek fogalma sem volt a webdesignról, de a WordPress ingyenes sablonjai közül választott egy modern, letisztult témát. A kávézóról készült fotókat barátja segítségével szerkesztette meg, hogy a latte művészet és a házi sütemények igazi műalkotásoknak tűnjenek. Hozzáadott egy „Események” oldalt, ahol promózáthatta a heti zenei estéket és könyvklubját. Legnagyobb kihívás azonban az online rendelési rendszer beállítása volt. Péter félt, hogy túl bonyolult lesz, de végül a WooCommerce bővítmény segítségével sikerült létrehoznia egy egyszerű vásárlási felületet, ahol a vendégek előre lefoglalhatták asztalt vagy rendelhettek csomagolt desszerteket.
Ahogy a honlap formát öltött, Péter egyre jobban beleélte magát. Létrehozott egy „Történetünk” részt, ahol elmesélte, hogyan alakult át a kávézó egy magányos olvasószögletből a város egyik legmeghittebb közösségi térévé. A „Menü” lapon interaktív képgalériát szerkesztett, ahol a kávék mellett látható volt a származási országuk és az ízjegyek leírása. A legnagyobb ötlete azonban a „Hűségkártya” funkció volt: a honlapon regisztráló vendégek minden vásárlás után pontokat gyűjthettek, amelyeket később ingyen italokra válthattak be. Péter közben rendszeresen ellenőrizte a honlap sebességét és mobilkompatibilitását, mert tudta, hogy a lassú oldalak elriasztják a látogatókat.
A honlap nyilvánosságra hozatala előtt Péter úgy döntött, hogy domain név helyett először egy ingyenes aldomainnel teszteli az oldalt: „kuckokavezo.wordpress.com”. Az első héten már érkeztek visszajelzések. Egy régi vendég például dícsérte a könnyű navigációt, de jelezte, hogy a nyitvatartási időket nehezebb megtalálni. Péter azonnal javított, és egy fix fejlécbe helyezte az információt. A közösségi média posztjaihoz pedig mindig hozzáfűzte a honlap linkjét, ami lassan, de biztosan növelte a látogatottságot.
Egy hónappal később a kávézó asztalain már gyakran ültek olyan vendégek, akik a honlapról hallottak. Egy pár például az online étlapot böngészve talált rá a helyre, mert keresett egy olyan kávézót, ahol glutenmentes süteményeket is kínálnak. Mások a könyvklub eseményei miatt regisztráltak. Péter legnagyobb meglepetésére az online rendelések is elkezdtek beérkezni – főként ünnepnapok előtt, amikor az emberek különleges desszerteket kerestek. A honlap nemcsak új vendégeket hozott, de megerősítette a régieket is, akik büszkén osztották meg a linket ismerőseikkel.
Fél évvel később a „Kuckó” már nemcsak kávézóként működött, hanem kulturális központként is. A honlapon lehetőség volt workshopokra jelentkezni, helyi művészek alkotásait megvásárolni, és akár online kávémesterkurzusokat is követni. Péter néha visszagondolt arra a stresszes estére, amikor először beírta a keresőbe a „egyszerű honlap készítés” kifejezést. Rájött, hogy a digitális világban a legkisebb vállalkozás is versenyezhet, ha mer kísérletezni. A honlap nemcsak megmentette a kávézót, hanem egy olyan közösséget épített köré, amely ma már a város szívének része.